Petanda Sakit Jantung Yang Perlu Anda Tahu

sakitjantungTanda Sakit Jantung Yang Perlu Anda Tahu. Serangan jantung adalah antara perkara yang paling digeruni oleh setiap orang. Apa tidaknya, perkara ini boleh berlaku secara tiba-tiba. Tidak kira dalam apa jua situasi , tua atau muda , sedang sihat atau sakit dan sebagainya.

 

Apakah itu sakit jantung ? Penyakit jantung adalah digambarkan sebagai rasa kesakitan yang amat sangat pada bahagian dada yang berterusan sehingga setengah jam, menjalar kearah tangan kiri dan rahang. Pesakit biasanya akan mengalami keseukaran untuk bernafas dan perasaan takut yang keterlaluan.

Tanda Tanda Awal Sakit Jantung

  1. Disfungsi ereksi merupakan tanda jantung anda dalam keadaan tidak sehat. Jadi ketika, anda mengalami gejala disfungsi ereksi, ini merupakan sebuah tanda bahawa jantung anda mengalami masalah penyakit jantung.
  2. Tanda-tanda awal jantung anda tidak sihat ialah mendengkur ketika tidur. Jadi ketika anda mendengkur ketika tidur ini merupakan tanda-tanda jantung anda dalam kondisi tidak sehat.
  3. Mengalami sakit pada gusi, gusi bengkak atau gusi yang berdarah. Jadi gejala-gejala tersebut merupakan tanda -tanda bahawa jantung sudah kurang sihat.
  4. Ada tanda bengkak pada kaki, pergelangan kaki, pergelangan tangan, atau jari-jari .
  5. Denyut jantung anda yang tidak teratur.
  6. Ada rasa sakit pada dada dan bahu anda. Jadi ketika anda merasakan nyeri pada pada dada dan bahu anda, ini merupakan tanda bahawa jantung anda dalam keadaan yang tidak sihat.
  7. Tanda-tanda awal jantung anda tidak sihat juga adalah sering mengalami sesak nafas.

Banyak faktor penyebab yang boleh membawa kepada masalah jantung ini. Antaranya asap rokok, lemak yang tinggi dalam badan, darah tinggi , kencing manis , faktor usia , faktor keturunan dan berbagai lagi.