Menghilangkan Bintik Hitam Yang Ada Di Muka

bintikhitamCara Hilangkan Bintik Hitam Muka. Ada masalah muka seperti bintik hitam? Pasti dengan kemunculan bintik hitam ini akan menganggu penampilan dan keyakinan anda berdepan dengan ramai orang. Tapi usah risau kerana kami akan kongsikan beberapa cara atau petua yang boleh anda amalkan.

Apa yang anda perlu adalah bahan-bahan semulajadi. Tidak perlu bahan kimia yang mungkin akan memberi kesan sampingan jika kulit anda tidak sesuai untuknya. Anda cuma perlu guna kacang soya , putih telur , lemon dan betik.

Cara pertama adalah dengan mengunakan putih telur. Ambil sebiji telur, pisahkan kuning dan putih telurnya. Sapukan putih telur pada bahagian wajah yang terdapat bintik hitam. Biarkan selama 20 minit atau sehingga kering. Amalkan setiap hari untuk kesan yang lebih sempurna.

Vitamin C boleh membantu mengurangkan bintik hitam pada wajah. Salah satu buah yang tinggi vitamin C adalah lemon. Anda hanya perlu ambil sebiji lemon belah menjadi dua dan tenyeh lembut kepada bahagian yang terdapat bintik hitam.

Kacang soya juga membantu anda mengatasi masalah kulit muka. Caranya adalah dengan ambil beberapa biji kacang soya, kisarkan sampai halus. Sapukan pada bahagian wajah yang terdapat bintik hitam. Biarkan selama beberapa minit, kemudian bilaslah dengan air sejuk sehingga bersih.

Cara lain adalah dengan menggunakan dua potong betik masak yang telah dikisar hingga halus. Tambahkan susu dan madu, kemudian sapukan merata pada seluruh wajah atau pada bahagian yang ada bintik hitam. Biarkan sehingga kering, setelah itu bilas sampai bersih.

Amalkan empat cara diatas secara kerap untuk memberikan kesan yang sempurna untuk memastikan masalah bintik hitam diwajah anda hilang. Semoga apa yang dikongsikan memberi manfaat kepada anda.